woensdag 3 april 2013

Voor de stem van de fan en the love of the like...Social Media!


Social media. We liken, sharen en commenten er flink op los. We zijn er dol op. Een voorpagina met daarin alleen maar nieuws over je vrienden en de leuke bedrijven die je volgt. Wie wil dat nou niet, het verbreedt toch je leven?
Bedrijven doen hier uiteraard graag aan mee, hongerig naar deze nieuwe manier van exposure. De like, de comment en de share als nieuwe maatstaf voor succes.
Er worden tonnen uitgegeven voor de stem van de fan en the love of the like.
Aanbod creëert vraag. En de vraag is wat je daar mee doet!

Ik zie de mooie kant van social media. Het op de hoogte brengen en blijven van je vrienden. Ohw zitten ze daar, wat leuk! Dan kom ik daar ook even spontaan langs. Godver is Rob alweer jarig? Verjaardagen vergeet ik niet meer, en gelukkig bestaat de mogelijkheid dit voor mezelf uit te zetten!

Geen geboorte mis ik meer, de eerste stapjes,de sollicitatie spanning van Ernst blijft ook niet onopgemerkt. Over vakanties niet gezwegen. Wat fijn dat Iris wéér vakantie heeft.
Ik like de post meteen en smijt er als kers opde taart nog een comment tegenaan. Wauw Heineken en KLM zijn wel erg leuk opF acebook, ik zie elke dag de inhakers en mooie beelden voorbij komen. En een groep met Airline Photographers draait de liefde voor de gevoelige plaat opeen inspirationele manier af. Het kan niet op voor mij met mijn overactieve FOMO.
*Fear Of Missing Out* SQUIRLLLL!!

Sommige vrienden begrijpen het helaas niet helemaal. Die zeiken virtueel net zoveel als in het echt. Maar dat is toch écht niet de bedoeling, zo is de visie van “onze Mark” nooit bedoeld. Het is de bedoeling dat je nu de kans krijgt en neemt om jezelf op de kaart te zetten.Noem het positieve marketing des persoons. En ook daar heeft Mark een oplossing voor bedacht. Je haalt de zeikers gewoon uit je newsfeed. Hebben ze niet eens door joh, hoef je niet voor te blocken of te weigeren. Gewoon accepteren en virtueel meteen laten sterven door ze in een groep te laten verdwijnen, die je‘nooit’, of ‘moeimakers’ noemt.

Lekker klakkeloos aan iedereen laten weten dat je kleine weer eens ziek is en de luier heeft volgescheten met een ondefinieerbare bruine substantie. Het kan allemaal. En weer eentje die verdwijnt in de groep ‘nooit’.
Deze groep kun je dan vervolgens standaard blocken voor posts die je zelf plaatst. Zien ze gelijk ook niets meer van jouw leven. Zet gelijk even de zichtbaarheid van de chat uit zodat ze niet meer zien dat je 7 uur per dag online bent. Aaahh, het is weer april, uitgeroepen tot dieet maand. Groene sappen en superfood glijden van mijn beeldscherm. Ach nee, gaat ING echt iedereen Oranje noemen en zelfs de KPN bedelt weer om like, share en wins. Ontliken, meteen!

Maar ik blijf positief. Ik verscherp mijn profiel, want ik werk in social media, dus moet oppassen (vind ik)  dat ik mijn mening niet al teveel ventileer.
Dat meen je niet!! Zie ik nu echt op Pinterest,Instagram, Twitter en Facebook hetzelfde herhaalde saaie nonsens bericht dat me al bereikt had via mail en Whatsapp? 
BLOCK BLOCK BLOCK.

Ik sta op en heb zin om een brief teschrijven. Gewoon met pen en gewoon op papier…Maar ik ben moe en de inspiratie is op. 

Ik ga doen wat mijn hond al uren doet..nietsvermoedend slapen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten