dinsdag 25 oktober 2011

♬ UPC upside your head, say UPC upside your head ♬

Lieve UPC,


Laat ik beginnen je te bedanken voor alles wat je voor me hebt geregeld de afgelopen 10 jaar. Je hebt geregeld dat ik een fantastisch aanbod van televisie voorgeschoteld heb gekregen.
Zoals beloofd krijg ik elke avond 100+ zender voor mijn kiezen. Dat is toch fantastisch?!
Een gevarieerd aanbod en perfect op maat gesneden. Niet voor elk wat wils ofzo, nee echt over nagedacht. Een personal touch, bravo!

En alsof dat niet genoeg was kwamen jullie jaren geleden met de mogelijkheid een upgrade van een DVR-speler. Mocht de keuze niet reuze genoeg zijn dan kon ik voor een paar eurootjes nog opnemen ook! Digitaal!! En of het niet gekker kon, ik weet nog dat ik steil achterover sloeg. De 'On Demand' knop. Voor 1 cent goedkoper dan de videotheek films aanbieden, wow! Ik hoefde de deur niet eens meer uit voor topfilms.
Wat een uitvinding was dat! Ik zweer dat Steve Jobs ( ) persoonlijk zijn ontwerpteam 40 zweepslagen is komen geven. Waarom hadden zij dat niet bedacht. Het zou zo goed passen in zijn IDemand concept.  Natuurlijk wist hij stiekem ook wel dat hij deze service nooit zo goed had kunnen uitrollen als de UPC, maar you cannot blame a golden child for trying. Zit ie daar nu op zijn ICloud te balen? Ik denk het wel.

Maar wat jullie hierna hebben bedacht om me tevreden te houden kan alleen maar in superlatieven beschreven worden. Kijken in HD! Epic!!!! Zag ik vroeger via de antenne het hele jaar sneeuwvlokjes, nu zag ik de afgeleefde groeven in het gezicht van Peter Timofeeff. Genieten van real tv. En dat voor maar weer een paar luttele centjes extra. Natuurlijk ga ik in op je aanbod.

Toen ik een aantal maanden geleden helaas vanwege tijdtekort (nieuwe baan) moest downgraden toonde je heel veel begrip. Je zag in dat ik van de 100+ zender er maar 2 bekeek, en dat "the dog whisperer" niet perse in HD hoeft was je ook met me eens. En omdat het 14 keer per dag herhaald werd zorgde ervoor dat ik de DVR en On Demand ook niet meer nodig had. Ik had genoeg aan Cesar Milan en zijn hondengefluister. Moeite met afscheid nemen als ik heb maakte je het me erg makkelijk door zonder moeilijk gedoe mij afstand te laten nemen van jullie diversiteit in aanbod.

Nu drie maanden later ben ik gelukkig nog steeds niet van je af... Je hebt me 3 mails gestuurd, en wel 3 keer gebeld met prachtige aanbiedingen. Elke keer leek het wel alsof je mij het oude weer aan wilde bieden, maar dat zal ik wel fout hebben, want je bent vakkundig en professioneel genoeg om precies mijn wenspakket te onthouden. We zijn toch niet voor niets al zo lang vrienden?

Ik hoop in de aankomende maanden nog veel contact met je te hebben, ik vind je fantastisch. En ook namens mijn collega Thije bedankt. Hij belde me net en ik vertelde hem mijn verhaal. Het klonk hem enorm bekend. Goed om te horen dat er meer mensen zo blij met je zijn. Hou dit vol en zie het er nog van komen dat jullie sneller zullen groeien als...nou ja als...de Facebookfans van Groupon.

Trots een vriend van UPC te zijn,

liefs,
Tudé

Geen opmerkingen:

Een reactie posten