donderdag 10 februari 2011

So You Wanna Be A Pupstar...

Op een verlaten, verregend en donker terrein achter een tuincentrum zoeken mijn hond Mac en ik wederom naar de ingang van de audities voor het nieuwe seizoen van So You Wanna Be A Pupstar. Voordat we uitstappen kijkt Mac me aan alsof ze wil zeggen:" Moet dit nu echt, ik heb een koude poes en plankenkoorts."
Ik geef haar een bevestigende blik en we stappen uit. Op haar eerste auditie heeft ze haar concurrenten al leren kennen.

Leica, een tekkel met een aangeboren angst voor andere honden
Sam, haar nieuwe beste vriend, een chocoladebruine labrador
Mochino, een Chiwawa handtas en Bailey, de Jumping Jack Russell van een leuk stel jongens.
Woody, een Ridgeback met een overdosis aan somatotoprine. Groeihormonen dus...
Indi, de hoogpiepende Duitse herder die me op het commando "GeefPoot" doet denken aan een hele andere tijd.

De eerste les zag ik al precies welk baasje en hond bij elkaar horen.
De baas van Leica, een vriendelijke kerel met een zwart montuur rond de ogen
Die van Sam loopt precies hetzelfde, hetzelfde waggeltje en een vrolijke blik
Woody haar baas en bazin, een arrogant en/of contactgestoord stel dat Woody waarschijnlijk gekocht heeft als accesoire en op kleur bij hun Range Rover, koud en afstandelijk.
En ja Mochino en Bailey, zonder enige twijfel hetzelfde loopje inclusief sieraden rond de nek.

Woody's baas had net zulke goede ogen als zijn Ridgeback. Het viel hem namelijk zomaar op dat Mac geen Ridge heeft. Op mijn sarcastische antwoord: Goed gezien hoor, ik wilde er eentje met drukknoopjes, had hij niets meer terug te zeggen. En nadat Mac zijn Red Wings had ondergepist en hiervoor een knipoog van Woody kreeg was dat ijs ook weer gebroken.

Wederom was Mac de beste en absoluut de publiekslieveling. Feilloos volgde ze alle commando's op.
Ren doelloos rond!!
Pies alles onder!!
Kijk suf uit je ogen!!
Irriteer Woody's baasje!!
Trek uit alle macht aan je riem totdat ademtekort een zwaar stikkend geluid oplevert!!
Spring op Leica!!
Negeer Duitsland!!

Ik ben supertrots op je...
sms Mac naar 1300

2 opmerkingen: