maandag 28 februari 2011

Kinderen, de Kerk en Middeleeuwse misstanden...

Ik ben met het Gereformeerde geloof opgegroeid. Tot mijn elfde moest ik naar de Kerk om daar op kille houten bankjes naar lange preken en slechte muziek te luisteren. Laat staan dat ik de jaarlijkse tosti en bloed überhaupt waardeerde. Talloze verhalen over het splijten van de zee, geintjes met vis en brood en lopen over water deden wekelijks de ronde. Geloven in wat er verkondigd werd deed ik niet. Ik geloofde in Hans en zijn Grietje, de zeven dwergen en die geinige geitjes. Over Sneeuwwitje heb ik warme dromen gehad. Met haar wilde ik wel lang en gelukkig leven. Maar geloven  in een kerel met een lange witte jurk en een baard...

Als ik op zaterdag bij mijn oma sliep moest ik op zondag zelfs twee keer naar dat koude kasteel. Ammehoela, dacht ik. Ik blijf mooi niet meer slapen in het weekend en weigerde systematisch vanaf mijn elfde de slaappartijtjes bij mijn grootmoeder. Deze heeft overigens wel een lang maar geen gelukkig leven gehad. Scheiden mocht niet van de Kerk dus bleven deze twee tot aan opa's dood bij elkaar. Ook moest ik regelmatig mijn mond spoelen met zeep omdat ik als kind nogal stevig in mijn Gilles de la Tourette-fase zat.
Op mijn 28ste vroeg ik mijn oma hiermee te stoppen...

Mijn vader was in zijn jeugd koorknaapje/misdienaar bij de Katholieke Kerk. Wat hij allemaal heeft mogen meemaken wil ik niet eens weten. Met alle pedofiele priesters van tegenwoordig verbaast het me niet dat de ChristenJugend ervoor kiest zichzelf uit te schrijven. Van de 10 geboden hebben de priesters minimaal gebod 3,7,9 en 10 overtreden. Sinds 2003 is het aantal kerkgangers landelijk 50% gedaald door alle misstanden van de misbruikte misdienaars. en uitschrijven blijkt nog niet eens zo makkelijk. Als ketterend Katholiek moet je 6 stappen doorlopen om jezelf los te weken van de Junta van de Paus en zijn gevolg.

Stappenplan uitschrijven kerk


1.         Verzoek geheimhouding persoonsgegevens uit de GBA.
2.         Uitschrijven centrale administratie kerkgenootschap
3.         SILA (Stichting Interkerkelijke Ledenadminstratie)
4.         Uitschrijven lokale kerkparochie
5.         Doopregister uitschrijven
6.         Uitschrijven bisdom

En dit alles moet geschreven en niet via email!

Voor de Heer besta ik niet meer...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten