woensdag 2 maart 2011

water...en internet...

De aarde bestaat voor 70,9% uit water. Het lijkt wel of dit allemaal in Nederland naar beneden komt storten. En zoals het de Nederlander in de genen zit beginnen we hier massaal over te zaniken.
Fluitend liet ik vanochtend vroeg mijn pup uit in het prachtige park achter mijn huis. Ik genoot volop van de fluitende vogels en mijn schijtende schat. Totdat er een man zijn voordeur opendeed en mij schreeuwend verbood de hond te laten poepen. Nu schuw ik geen discussie in de ochtend dus vol overgave stortte ik mijn verbale incontinentie over hem uit.
Verbouwereerd liet ik het type-ik-ben-piloot-en-denk-dat-ik-ook-in-het-echte-leven-iets-te-vertellen-heb in zijn Saab achter. Dat ik zelfs in een losloopgebied mijn Ridgeback aan de lijn had en plastic tasjes in elke zak bij me had was hem niet opgevallen.
Ik: Als u nog even doorgaat met uzelf irriteren (want irritatie begint bij jezelf zoals je weet), dan kom ik nog 4x per dag langs de aankomende jaren totdat u het artikel heeft gevonden waarin staat dat op uw pleintje een algeheel hondenverbod geldt...
Hij: Oh, gaan we zo beginnen?
Ik: Nee meneer...zo gaan we eindigen, fijne dagen.
Nog harder fluitend vervolgde ik mijn weg om naar mijn werk te gaan.

En ja hoor, ik werd in de bus wakker gemaakt door een medereizger. Deze dame moest wel erg goed zijn in scheikunde en een voorliefde hebben voor elektronen aangezien alles wat haar mond verliet een negatieve lading bevatte. In gedachte pastte ik mijn origamitechniek toe op haar. Deze techniek heb ik mijzelf tot in absolute perfectie eigen gemaakt. Ik vouw vaker vervelende mensen in gedachte om tot papieren zwaantjes, huisjes en molentjes. Gewoon omdat het kan...Hetzelfde doe ik met vouwfietseigenaars, maar daarover later meer...

Door vouwen verdwijnt mijn irritatie meteen.
Maar deze mevrouw was niet te vouwen. Als een autist vervolgde ze haar klaagzang over volle bussen, stinkende mensen en die eeuwige regen. Vriendelijk stelde ik haar voor om de Nederlandse bevolking een plezier te doen en te emigreren naar een twee-seizoenen land.  Zinloos aangezien dit een vrouw was die het vermogen bezat om zelfs over draadloos internet nog te struikelen. Ik hoop dat een computervirus vandaag op haar stembanden zal slaan.

Kon je sommige mensen maar op mute zetten...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten