dinsdag 29 maart 2011

Brief aan God...(uit de oude doos)

Lieve God,       
Of moet ik zeggen, beste God?

Met deze brief wil ik graag aangeven dat ik de afgelopen tijd niet echt tevreden ben over Uw bezigheden. In den beginne zag het er allemaal best okay uit. De aarde en de hemel, kosmisch gezien dan, kunnen er prima mee door. En ala, het licht is ook best handig geweest. Misschien wel uw betere geschep, met een kleine tip voor de volgende keer...Laat het iets langer licht zijn. Dat is beter voor het humeur van de mens en trouwens ook beter voor de economie.

Ook die bomen zijn prima bedacht, al had ik persoonlijk iets meer palmen over de wereld verspreid gezien. Als ik ook nog iets mag zeggen over de bloemen, dan had ik liever gehad dat vrouwen hier niet zo dol op zouden zijn. Enig idee wat het kost om elke week een boeketje te halen bij de bloemist? Nu heeft U het wel een beetje goed gemaakt met de dieren. Die zijn over het algemeen genomen genieten geblazen. Parende leeuwen, zwevende zeearenden en zelfs nestbouwende mieren. Maar heeft u wel eens nagedacht over de gevolgen hiervan? Midas Dekkers, Martin Gaus en 24 uur per dag The Dog Whisperer op Discovery, hoe heeft U het ons aan kunnen doen? En had U niet iets kunnen doen aan de geur van vissen? Die had best een schepje minder kunnen zijn. Dan komen we op dag zes. Die dag had U beter kunnen gebruiken om zelf uit te rusten. U had zeker niet zoveel zin meer in scheppen? Ik denk dat U zich er met een heilig dakje vanaf heeft gemaakt...

Hoe heeft U ooit de mens kunnen maken?
Had U nou net niet even kunnen doorzetten? Het was al bijna weekend voor U.
Ik kan me niet voorstellen hoe U mensen als Hitler, Osama, Gerard Joling en Khadaffi heeft kunnen maken. Hoe meer ik hierover nadenk hoe droeviger ik ervan word! U heeft op de dag zes de plank echt volledig misgeslagen. met alle respect.
Ik weet het, geen commentaar leveren als je geen oplossingen kunt aandragen, maar ik wil wel mijn mening hierover kwijt.
Wat is de achterliggende gedachte geweest toen U deze mens schepte?Ik moet de mens ook leren haten? Haat hoort ook bij gevoel? Moord is goed voor de overbevolking?
Verhongering en armoede is goed voor de sociale binding?

Ik vind het werkelijk waanzinnig dat U dit zomaar heeft kunnen doen.
Dacht U nu werkelijk dat verschillende culturen lekker samen zouden gaan?
Natuurlijk is het leuk om lama’s te bekijken in Peru.
Natuurlijk is het prettig dat er croissants bestaan. Mijn complimenten hierover trouwens, al had ik natuurlijk liever gehad dat een ander land deze had uitgevonden.
Natuurlijk is het fijn om lekker hard te rijden en genieten we van tapas en sushi
Maar waarom nu die grote verschillen onder de mensen? Daar zie ik echt het nut niet van in.

En als laatste misschien vind ik dat werk voor sommige mensen best een goede uitwerking heeft, maar kon U de keuze niet aan de mensen laten? Ik zou het persoonlijk prima redden zonder werk. Zoals mijn vader altijd zegt:’ Door netwerken nooit meer werken!’
Kortom, ik verlang weer naar de tijd van de holbewoners. Lekker de hel dag jagen, thuis komen, met z’n allen bij een haardvuurtje het vlees roosteren en op andere dagen een beetje muren beschilderen en onder sabeltandtijgerrokjes voelen. Kan er misschien snel iets geregeld worden?

In afwachting van Uw antwoord,
Tudé





2 opmerkingen: