vrijdag 4 maart 2011

De duistere kant...

Iedereen, nou ja, ik in ieder geval, bezit een duistere kant. Zo hoor ik vaak op het nieuws over seriemoordenaars en verkrachters en dat ze oh-zo-leuke-vaders en fijne echtgenoten zijn.
Als ik dan de foto's bekijk van deze mannen dan zie ik de leegte in hun ogen. Alsof het echte leven zich achter geblindeerd glas afspeelt. De ogen, de ramen van hun ziel, zijn zwart en koud. Het zien van dit soort ogen doet mij rillingen op de rug veroorzaken.
Zo houdt volgens mij ook iedereen wel eens diepere geheimen voor zichzelf omdat ze simpelweg niet voldoen aan de standaard normen en waarden van onze maatschappij. Kwade gedachtes kunnen de vrije loop krijgen zodra je het raam openzet.

Zo heb ik naast mijn origamietechniek ook het systematisch martelen/vermoorden van vervelende mensen in mijn hoofd tot een ware kunst verheven. Kijkend naar Dexter kan hij nog het een en ander van me leren. Ik heb menig persoon in minuscule stukjes gezaagd en/of laten verdwijnen omdat ze simpelweg te langzaam reden, geen knipperlicht gebruiken, te luid spraken, voor mijn voeten liepen, voordrongen of me aankeken.
Gelukkig zegt een van mijn vele stemmetjes in mijn hoofd nèt op tijd dat dit niet kan/mag.

Nu kijk ik sinds een paar weken gebiologeerd naar Nazi Hunters. De laatste aflevering ging over het arresteren van "Het Beest van Sobibor"; Gustav Wagner, een grote blonde kerel, verantwoordelijk voor 800.000!!! doden. Deze sadist liet zijn duistere kant de vrije loop en zie wat er gebeurd is...Ik kan er niet bij dat dat 1 persoon dit kan doen en dat niemand ingrijpt. Nu was de voedingsbodem voor Hitler en zijn groep moordenaars erg vruchtbaar. De tijd, de plaats, de levensomstandigheden waren precies goed om deze afschuwelijke mensen de macht te geven. De schijnbaar charismatische Hitler omringde zich met grote groepen imbeciele moordenaars om zijn Derde Rijk te volbrengen. Wat me verbaast is het feit dat deze Gustav Wagner nog 35 jaar een goed leven heeft kunnen leiden in het prachtige Brazilië. Hoe heeft deze man zijn wandaden voor zichzelf kunnen vergoeilijken??? Zelfs op het moment van zijn arrestatie durfde hij ten overstaande van een van de weinige overlevenden van Sobibor te beweren dat zijn aandeel in de vernietiging niet noemenswaardig was geweest.

Sommige mensen verbloemen hun duistere kant met blont haar, oppassen voor dat soort lui...
Protesteer Vooral Verder...


2 opmerkingen: